НАСА изготви пълната карта на ветровете на Марс

Периодичните „гмуркания“ на сондата на НАСА „Мейвън“ в атмосферата на Марс са позволили на учените да съставят пълната карта на движението на ветровете на Червената планета, съобщи сп. „Сайънс“. Картата не само потвърди съществуващите компютърни модели, описващи атмосферата на Марс, но и допринесе за някои неочаквани открития. Оказа се, че неравностите

НАСА състави пълната карта на ветровете на Марс

Периодичните "гмуркания" на сондата на НАСА "Мейвън" в атмосферата на Марс са позволили на учените да съставят пълната карта на движението на ветровете на Червената планета, съобщи сп. "Сайънс". Картата не само потвърди съществуващите компютърни модели, описващи атмосферата на Марс, но и допринесе за някои неочаквани открития. Оказа се, че неравностите

НАСА изготви пълната карта на ветровете на Марс

Снимка: iStock Неравностите на повърхността създават мощни вълни в атмосферата Периодичните "гмуркания" на сондата на НАСА "Мейвън" в атмосферата на Марс са позволили на учените да съставят пълната карта на движението на ветровете на Червената планета, предаде БТА. Картата не само потвърди съществуващите компютърни модели, описващи атмосферата на Марс,

НАСА изготви пълната карта на ветровете на Марс

Периодичните „гмуркания“ на сондата на НАСА „Мейвън“ в атмосферата на Марс са позволили на учените да съставят пълната карта на движението на ветровете на Червената планета , съобщи списание „Сайънс“, цитирано от БТА. Картата не само потвърди съществуващите компютърни модели, описващи атмосферата на Марс, но и допринесе за някои неочаквани открития

НАСА изготви пълната карта на ветровете на Марс

/КРОСС/ Периодичните „гмуркания" на сондата на НАСА „Мейвън" в атмосферата на Марс са позволили на учените да съставят пълната карта на движението на ветровете на Червената планета, съобщи сп. „Сайънс". Картата не само потвърди съществуващите компютърни модели, описващи атмосферата на Марс, но и допринесе за някои неочаквани открития. Оказа се, че

НАСА изготви пълната карта на ветровете на Марс

Марс все по-близо, НАСА направи карта на ветровете му

Създават климатичен модел на Марс

Учените за първи път след години проучвания разбраха какво се случва в атмосферата на Марс. Учените са получили първите данни за циркулацията на вятъра в атмосферата на Марс. Резултатите се основават на директни измервания, направени от космическия кораб MAVEN. Проучването е описано в списание Science. Американският изкуствен спътник за изследване